kallkoppte.blogg.se

tjej som bloggar om ett liv som består av många kalla koppar te och frusna tår.

i nöd och lust

Kategori: Dagarna man lever

Jag tar dig i nöd och lust, men inget där emellan.
Jag vill ha dig när jag är så ledsen att jag inte kan pussla ihop mig själv. Du är här bredvid mig, precis vid min sida för att plocka ihop mig, för att hålla ihop mig. När jag inte har tårar som räcker till är du med mig. Du lyssnar och säger allt det där rätta som jag inte ens visste att det kunde sägas. Du är med mig hela vägen när ingenting funkar och jag behöver dig för att det ska gå ihop igen. 
Jag är med dig när hela jag sprängs av lycka och fnitter och du skrattar likadant varje gång. Det där skrattet som jag lockar fram ur dig, det som får det att bubbla i mig, att just precis jag fick dig att skratta just precis så. När jag är helt oövervinnlig och du ler med hela ansiktet när jag hoppar runt i din lägenhet. När du omfamnar mig och jag inte vill vara någon annanstans på hela jorden än just här.
Men jag vill inte ha dig alla andra gånger. Jag vill ha dig när jag behöver dig. Jag vill inte ha dig egentligen.
Vi gillar inte varandra, vi lockar bara fram det bästa ur varandra. Vi bråkar egentligen hela tiden, vi behöver bara varandra när livet inte är bra. Vi vill inte ha varandra det är bara det att på 365 dagar har vi pratat varje dag utom fem. 
Kommentera inlägget här: