kallkoppte.blogg.se

tjej som bloggar om ett liv som består av många kalla koppar te och frusna tår.

livet suger sedan dör man.

Kategori: Dagarna man lever

Har ni nånsin bara tröttnat på allt ni känner och inte känner? Att man alltid skäms över sig själv, över saker man gör och inte gör? Att man är rastlös och vet vad man borde göra men inte gör för man gillar tydligen att plåga sig själv. 
Det är en ynnest att kunna ta tag i sig själv, i sitt liv. Jag vet inte hur man gör men det finns ingentign jag hellre vill. Att gå tillbaka till den gamla Matilda som kanske mådde dåligt men visste hur man gjorde nånting och inte bara sköt upp livet på obestämd tid. Och det är ju ingen som säger att jag mår bättre nu än då. 
Nånting måste hända. Ska dansa tills jag kryper hem, hångla med fem pers på raken, picknicka tills solen går ner och sen upp, hinka i mig vin, skratta tills jag inte kan andas, färga håret blont och planka mig in på en festival.
 
Vet ni vad det värsta är? Jag har ingen som fattar.
Kommentera inlägget här: